Final Fantasy XIV, popularne MMORPG od firmy Square Enix, prze¿ywa prawdziwy renesans. Po tym, jak w zesz³ym tygodniu zabrak³o kodów na grê w cyfrowym sklepie Japoñczyków, tytu³ znów da siê kupiæ. Nie znaczy to, ¿e od razu do³±czymy do zabawy – u¿ytkownicy maj± problemy z wej¶ciem na serwery, zarówno te zlokalizowane w Ameryce Pó³nocnej, jak i w Europie. Niektórzy wrêcz nie mog± do³±czyæ do kolejki osób oczekuj±cych na grê, albo musz± czekaæ po kilkadziesi±t minut. „Win±” za to wszystko mo¿na obarczyæ… fanów World of Warcraft, konkurencyjnego MMORPG od Blizzarda, którego spo³eczno¶æ – niezadowolona nowymi tre¶ciami – postanowi³a daæ szansê produkcji Square Enix.
Co sk³oni³o graczy
WoW-a do przesiadki na
FFXIV? Du¿y wp³yw na ich migracjê mia³ Zack „Asmongold” – amerykañski streamer kojarzony g³ównie z transmisji z
World of Warcraft, który od jakiego¶ czasu zacz±³ wybieraæ w³a¶nie czternastego
„Fajnala”. Materia³y, w których gra on w produkcjê
Square Enix, obejrza³o w ostatnich tygodniach kilkaset tysiêcy internautów. Najwyra¼niej wielu z nich postanowi³o wzi±æ przyk³ad z twórcy i równie¿ wypróbowaæ inne MMORPG. Efekt? Ustanowiony w zesz³ym tygodniu rekord 58 tysiêcy osób jednocze¶nie graj±cych w
FFXIV na Steamie „pêk³” i teraz wynosi 67 tysiêcy.
Inn± przyczyn± mo¿e byæ to, ¿e
Final Fantasy XIV oferuje bezp³atn± wersjê próbn±, która uwzglêdnia „podstawkê” i dodatek
Heavensward – a zatem mo¿liwo¶æ wbicia nawet 60. poziomu postaci. Nie bez znaczenia jest te¿ ci±g³y rozwój gry. Japoñczycy regularnie wydaj± aktualizacje z kolejnymi zadaniami, a 23 listopada zadebiutuje
Endwalker, czyli czwarte rozszerzenie do
FFXIV.
Rosn±ca baza graczy na pewno jest na rêkê firmie
Square Enix. Z kolei
Blizzard bêdzie musia³ zareagowaæ, aby powstrzymaæ ten exodus – wydana pod koniec czerwca aktualizacja 9.1 nie spotka³a siê z ciep³ym przyjêciem, nie wspominaj±c o tym, ¿e spo³eczno¶æ musia³a na ni± czekaæ dobrych kilka miesiêcy. A choæ trudno spekulowaæ o pocz±tku koñca
World of Warcraft, to warto pamiêtaæ, ¿e w ci±gu ostatnich trzech lat 29% graczy odesz³o od produkcji
Blizzarda (wszystkich, nie tylko
WoW-a). Mo¿e byæ to wiêc ostatni dzwonek dla
„Zamieci” na uchronienie siê przed skutkami wiêkszej lawiny.
¬ród³o:
"hexx0" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2021-07-20 15:01:38
|
|